envoyer des données modbus Tcp/ip vers le cloud

Je suis étudiant et je travaille sur un projet pour envoyer des données modbus Tcp/ip vers le cloud. Je suis nouveau dans ce domaine et j'aimerais savoir quel protocole virtuel je dois utiliser pour envoyer ces données vers une machine dans le cloud.
 
Je suis étudiant et je travaille sur un projet pour envoyer des données modbus Tcp/ip vers le cloud. Je suis nouveau dans ce domaine et j'aimerais savoir quel protocole virtuel je dois utiliser pour envoyer ces données vers une machine dans le cloud.

I'm a student working on a project to send modbus Tcp/ip data to the cloud. I'm new to this and would like to know which virtual protocol I should use to send this data to a machine in the cloud.
This is primarily an English forum, so for the sake of viewing this thread in the future, I've added the English translation using Google.

Now to answer your question, I recommend using MQTT. This is probably the most common, standardized protocol used for cloud communication. Details on MQTT can be found here:
https://mqtt.org/
 
Top